Napjainkban nagyon sokat hallunk a munkaerőhiányról, a külföldre távozott és már ott megtelepedett százezrekről és általában a megváltozott körülményekről a munkaerő kereséssel és felvétellel kapcsolatban.
Sokan még most is úgy gondolják, hogy elég csak feltenniük egy rövidke hirdetést és máris özönlenek a jobbnál jobb jelöltek.
Sajnos ma már ennek az időnek vége. Számos olyan munkakör van, amelyben már nagyon nehéz egyáltalán az alapvető elvárásoknak megfelelő jelölteket találni és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a közepesek között ki kellene választani a legjobbat, azt a gyémántot, akit tovább csiszolhatunk a magunk és a cégünk képére.
Az értékesítők esetében is hasonló a helyzet, de egy kicsit mégis más. Értékesítőt találni könnyű, de jót nagyon nehéz.
MIÉRT?
A fentiek miatt nagy az esélye annak, hogy a feltett hirdetésre a kevésbé jó értékesítők fognak jelentkezni főleg egy olyan hirdető esetében, amely nem ismert név és nincs vonzó márkája.
Ez azt jelenti, hogy a ténylegesen jó értékesítőnek van jól fizető állása, amelyben megbecsülik, hiszen amennyiben jó a híre, komoly a kapcsolatrendszere, tud további értékes kapcsolatokat kiépíteni és el tudja magát adni.
Természetesen mindig lehetnek kivételes élethelyzetek, de nem érdemes ezekre építeni.
Egy viszonylag ismeretlen cég felteheti a hirdetését, de nagy az esélye, hogy nem fogja felkelteni a jó értékesítők figyelmét még akkor sem, ha valamiért mégis nézelődnek, aminek kicsi a valószínűsége. Ma már azzal, hogy „dinamikusan fejlődő cég” és „versenyképes fizetés” nem tud a hirdető kitűnni a tömegből.
Amennyiben egy cég szeretne egy jó értékesítőt, akkor két olyan fő lehetősége van, amelyek meg tudják oldani ezt a kihívást. Az egyik az, hogy hirdetés útján felvesz egy tehetséges kezdőt és kinevel belőle egy ténylegesen jót, a másik pedig az, hogy egy ténylegesen jó, ideális esetben erre specializálódott fejvadász szolgáltatásait veszi igénybe.
Ezenkívül bízhat még a szerencséjében is, hiszen a lottó ötöst is elviszi időnként valaki…...
Szerző: Hamsik Gábor